۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش و گلینجک تسریع یابد

بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش و گلینجک تسریع یابد

ارومیه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: موضوع شروع به کار مرز کوزه رش و گلینجک و تعیین دقیق دروازه مرزی در ارومیه تسریع یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج دست نشان پیش از ظهر جمعه در کمیته تخصصی حمل و نقل و ترانزیت هفتمین نشست همکاری‌های مشترک آذربایجان غربی و استان‌های هم مرز ترکیه به عنوان رئیس کمیته فوق، افزود: برای افزایش تبادلات تجاری لازم است، موضوع شروع بکار مرز کوزه رش و گلینجک و تعیین دقیق دروازه مرزی در ارومیه تسریع یابد.

وی ضمن تاکید به تخلیه سریع کامیون‌های ایرانی حامل بار از بنادر افزود: توسعه مستحدثات و فضای موجود و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان و مسافرین در گذرگاه‌های همجوار ترکیه باید مورد توجه قرار گیرد.

دست نشان اظهار کرد: بمنظور تسهیل و تسریع در تردد جاده‌ای پیشنهاد شد تصاویر آشکار سازی گمرکات ۲کشور ایران و ترکیه به اشتراک گذاشته شود و نسخه هرکدام از طرفین مورد تایید طرف مقابل قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: در راستای تکریم ارباب رجوع و مترددین درخواست می‌شود که غرفه امانات در گذرگاه‌های ترکیه هماهنگ با ساعت کاری و ۲۴ ساعته فعال باشند و سیم کارت ترکیه با اعتبار حداقل یکساله در اختیار رانندگان ایرانی قرار گیرد.

دست نشان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در برخی زمان‌های خاص ترافیک ورود مسافر به ترکیه از سمت ایران زیاد است، راه اندازی مسیر ریلی- باری مسیر وان - مرسین و مسیر مسافری خوی - وان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6246221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha